«فود سیتی» (Food City)

«فود سیتی» (Food City)، بزرگ‌ترین بازار دائمی مواد غذایی در روسیه است. این مجموعه ۹۰ هکتاری در جنوب مسکو واقع شده و علاوه بر انبار خشک و سردخانه، دو بخش عمده دارد:
۱) ساختمان مسقف دو طبقه
طبقه اول (همکف) عمدتا خرده فروشی است و به راسته‌های مختلف خشکبار، سبزیجات، لبنیات، مواد پروتئینی و... تقسیم شده است. طبقه دوم بیشتر کاربرد «شو روم» (Show Room: محل نمایش نمونه کالا) و دفتر کار دارد. تعدادی از تجار ایرانی در فودسیتی (طبقه دوم) حضور دارند.
۲) بخش فروش کامیونی در غرفه‌های فضای باز
صاحبان بار می‌توانند برای مدت کوتاه (۵ روز) این غرفه‌ها را اجاره کننده و با پارک کردن کانتینر، کامیون و وانت خود در کنار غرفه‌، به عرضه مستقیم مواد غذایی بپردازند. 
فودسیتی با مساحتی نزدیک به 90 هکتار، بزرگترین مركـز عمده فروش مـواد غذايی روسـيه و کل اروپا می باشد که سالانه دو میلیون تن محصول در آن به فروش می رسد. در ايـن مجموعـه تمامی اجـزای لازم بـرای حصـول موفقيـت از جملـه تـداركات، حمـل و نقـل، تجـارت و ناوبـری مناسـب گرد هـم آمـده انـد. از جمله مزيـت هـای فود سیتی سـهولت دسترسـی به مجموعه در شهر مسکو، امکان سـازماندهی عمده فروشان و خریداران در یک مجموعه واحد، تنوع بالای محصولات، عرضۀ تقریبا تمامی محصولات در تمام طول سال و در همه فصول، مکانیسم تنظیم خودکار قیمت ها بر اساس رقابت عرضه کنندگان، سازماندهی مناسب روند خرید و فروش، امکان انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا در خود مجموعه، امکان تخلیه و بارگیری محصولات در تقریبا تمامی اوقات شب و روز (به جز چند ساعت) و در هفت روز هفته (بدون تعطیلی) می باشد.
کالاهای ارائه شده در فود سیتی طیف گسترده ای از محصولات را شامل می شوند که عبارتند از میوه های تازه و سبزیجات، خشکبار، لبنیات، کنسروجات، نوشیدنی ها، نان و شیرینی، خواروبار، انواع گوشت قرمز و سفید، گل و گیاه، مواد شوینده و پاک کننده و غیره. برای مثال فقط در بخش فروش میوه و سبزیجات محصولاتی نظیر انواع سیب، انواع آلو، گیلاس، لیمو، هلو، شبرنگ، انواع پرتقال و نارنگی، توت فرنگی، کیوی، انجیر، گلابی، طالبی، گریپ فروت، انار، زردآلو، بلوبری، انواع انگور، آناناس، موز، انبه، هندوانه، بادمجان، قارچ تازه، کاهو، سیب زمینی، پیاز، سیر، خیار، کدو، فلفل دلمه ای، ترب، گوجه فرنگی، کلم، کلم بروکلی، ذرت، اسفناج، کرفس و سایر سبزیجات عرضه می گردد. این تنوع در ارائۀ محصولات و تناژ بالای فروش، فودسیتی مسکو را به مرکز اصلی مبادلۀ محصولات غذایی در کل کشور روسیه تبدیل کرده است. تولیدکنندگان و عمده فروشان مختلف از تقریبا 26 کشور جهان و 52 منطقه روسیه محصولات خود را برای فروش در فودسیتی عرضه می کنند و هر روزه تقریبا از تمامی روسیه (شهرهایی نظیر مسکو، سوچی، سن پیترزبورگ، ساراتوف، قازان، امسک، چلیابینسک، ولگاگراد، وورونژ، یاروسلاول، سامارا، یکاترینبورگ، نیژنی نووگورود و غیره) خریداران عمده برای خرید به این مرکز می آیند.
 
ارائۀ مشاوره جهت صادرات مستقیم و اطلاع رسانی مستمر
 
 راشا ماركت  جهت یاری رساندن به صادرکنندگان ایرانی که مایلند مستقیما محصولات خود را در فودسیتی مسکو عرضه کنند، اقدام به ارائۀ خدمات مشاوره ای تخصصی و اطلاع رسانی مستمر نموده است. بخشی از اطلاعات نظیر متوسط قیمت هفتگی اقلام عمده صادراتی در بازار روسیه، تعرفه های گمرکی و نرخ برابری روبل به دلار آمریکا و ریال ایران به صورت آنلاین و رایگان از طریق كارشناسان مربوطه در اختیار صادرکنندگان محترم قرار می گیرد. پس از گشایش حساب کاربری می توانید با انتخاب گزینۀ فودسیتی مسکو در بخش بازارها به پنل اطلاعات مراجعه نمایید. بخش دیگری از اطلاعات بنا به درخواست صادرکننده و به سفارش وی تهیه می شود. برای تهیه این اطلاعات از پرسنل محلی که در محل فوت سیتی حضور دارند  در مسکو فعالیت می کنند، استفاده می شود. داشتن این اطلاعات قبل از اقدام به صادرات در اکثر مواقع موجب می شود صادر کننده کمتر دچار اشتباه شود و ریسک معاملات خود را به حداقل برساند.
‭+7 (916) 886-93-92‬
551-71-70 (985) 7+
 
 
اجارۀ انبار و غرفه در فودسیتی مسکو
 
 تيم راشا ماركت در روسیه، برای صادرکنندگانی که به شکل جدی تصمیم به حضور مستقیم در فودسیتی مسکو را گرفته اند، انبار و غرفه اجاره می کند. شما می توانید بدون حضور مستقیم در محل فودسیتی از ایران اقدام به اجارۀ انبار و غرفه در پاویون های مختلف فودسیتی (بنا به انتخاب خود) نمایید. جهت اطلاع دقیق از هزینۀ اجاره ها و پروسۀ سفارش خواهشمند است از طريق تلگرام-واتسآپ و يا تماس مستقيم با شماره تلفن های زیر تماس حاصل کنید. 
‭+7 (916) 886-93-92‬
551-71-70 (985) 7+
 
 
انجام کلیۀ امور گمرکی، ترتیبات حمل و نقل و ارسال محصول از ایران
 
 در صورت تمایل صادرکننده، راشا ماركت از طریق نمایندۀ مستقیم خود در نقطۀ مرزی آستارا، کلیۀ امور گمرگی، حمل و نقل و ارسال محصول از ایران به روسیه را عهده دار می شود.  خواهشمند است از طريق تلگرام-واتسآپ و يا تماس مستقيم با شماره تلفن های زیر تماس حاصل کنید. 
‭+7 (916) 886-93-92‬
551-71-70 (985) 7+
 
 
 در صورت تمایل صادرکننده، راشا ماركت می تواند از طریق نمایندۀ گمرکی خود در مسکو نسبت به ترخیص محصولات صادراتی شما در محل فودسیتی اقدام نماید. شما قبل از اقدام به صادرات می توانید با بهره گیری از خدمات مشاوره ای راشا ماركت از کلیه مراحل، تعرفه ها و هزینه های ترخیص محصول صادراتی خود در محل گمرک آگاه شوید و به این ترتیب تصمیمی آگاهانه و صحیح را اتخاذ نمایید.  خواهشمند است از طريق تلگرام-واتسآپ و يا تماس مستقيم با شماره تلفن های زیر تماس حاصل کنید. 
‭+7 (916) 886-93-92‬
551-71-70 (985) 7+
 
 
تامین نیروی فروش و کارگر سادۀ روزانه در فودسیتی مسکو
 
 شركت راشا ماركت می تواند در صورت تمایل صادر کننده نسبت به تامین نیروی فروش و کارگر روزانه در فودسیتی از طریق نمایندۀ مستقیم خود در روسیه اقدام نماید. از آنجا که محصولات در محل فودسیتی به شکل عمده به فروش می رسد معمولا برای فروش نیاز به یک فروشنده و یک کارگر ساده جهت حمل بار وجود دارد. ترتیبات استخدام فروشنده و کارگر روزمزد و تنظیم قراردادهای حقوقی و پرداخت ها مستقیما از طریق  ما در روسیه و بدون نیاز به حضور صادرکننده در محل فودسیتی انجام می پذیرد. خواهشمند است از طريق تلگرام-واتسآپ و يا تماس مستقيم با شماره تلفن های زیر تماس حاصل کنید. 
‭+7 (916) 886-93-92‬
551-71-70 (985) 7+